Technologie Ancient


Brána / DHD / Archiv vědomostí / Komunikační terminál / Merlin PC / Ovládací křeslo / Superzbraň / Kruhy
ZPM / Drony /
Jumper Detektor / Destiny / Aurora / Atlantis / Puddle Jumper / Obranný satelit / Alexandrie

Hvězdná brána je kruh o průměru necelých 6 metrů. Je vyrobena z minerálu zvaný naquadah, díky kterému se dobře absorbuje to obrovské množství energie. Brána se skládá ze dvou kruhů, ten vnější je statický a je na něm 9 zámků. Vnitřní kruh je otáčecí a je na něm 39 symbolů. Brána váží okolo 30 tun.

38 symbolů reprezentují hvězdná seskupení a poslední 39. reprezentuje výchozí bod, tedy místo, kde se právě nacházíte. Pokud spojíte 6 symbolů a výchozí bod, jste schopni bránu otevřít. 7 symbolů je minimální počet pro vytvoření červí díry, díky níž jste schopni cestovat přes celou galaxii během několika sekund. Vstup do červí díry se nazývá "horizont událostí", ve kterém jste rozložen na jednotlivé atomy a poté se červí dírou dostanete do druhé brány, kde vás ten samý horizont událostí zase složí. Antikové sem zabudovali řadu pravidel, díky kterým se nemusíte bát, že se vám při složení například místo ruky objeví noha atd...

Pokud brána dostane nějakou energii navíc, můžete použít 6 symbolů ke zvolení místa ve vesmíru, 7. symbolem zvolíte směr do jiné galaxie a na 8. místo připadne váš výchozí bod. Pokud červí díra vede přes sluneční erupci, může vás to přenést do minulosti nebo budoucnosti. Další problém nastává ve chvíli, kdy při vstupu do červí díry je brána zasažena nějakým silným elektrošokem. Poté červí díra přeskočí na jinou nejbližší volnou bránu.

Při nalezení brány v Gíze (viz. Film Stargate) nebylo poblíž žádné DHD (Dial Home Device, viz. níže), které by umožňovalo bránu použít. Proto jsme si setrojili vlastní, pomocí spousty počítačů a energie. Pokud by však nebylo dost energie k vytáčení, můžeme symboly zadat ručně a pro vytvoření červí díry pak již stačí nějaký elektrošok.

Stabilní červí díru lze udržet otevřenou maximálně 38 minut, pak se brána sama uzavře, díky bezpečnostnímu mechanismu, který je v bráně naprogramován.

Stejná jako v galaxii Pegasus, jenže s rychlejším zadáváním a novými symboly

poslední symbol je výchozí bod
Nahoru

Toto zařízení se nachází skoro u každé Hvězdné brány. Funguje jako zadavač cílové adresy. Má na sobě 39 stejných symbolů, jaké jsou na bráně. Po zadání adresy se pouze stiskne prostřední červené ,,tlačítko" a brána se aktivuje. Kde není DHD, nedá se projít bránou. Pouze pokud máte velkou sílu, můžete adresu zadat ,,ručně". Točíte na bráně kruhem se symboly a ručně zaklapáváte chevrony. Jde to dost ztuha, ale jde to. Na Zemi nebylo DHD nalezeno, a tak jej musel zastoupit superpočítač, propojený s bránou.

Nahoru

Do tohoto zařízení vložili Antici své vědomosti o svém jazyku, kultuře, historii, technologiích a spoustu dalších věcí. Zařízení je připraveno pouze k jednosměrnému použití, takže se tyto informace do člověka přesouvají. Stačí, když někdo přiloží hlavu blízko k tomuto zařízení a podívá se přímo do něj. Nejdřív je otestován, jestli nemá v sobě symbionta a když nemá, zařízení člověka chytne, aby nedošlo k přerušení, a začíná přesouvání dat.

Pro mozek je to strašně moc informací, takže jako kompenzaci zvyšuje svoji aktivitu až na 100%. Jenže lidský mozek není na takovou aktivitu stavěný, a proto se začne poškozovat. Antický archiv začne potlačovat lidské vědomí, až nakonec člověk přestane vnímat okolí. Díky zvýšené aktivitě mozku je člověk schopen dosáhnout věcí, o kterých se mu ani nesnilo. Může spoustu věcí ovládat myslí, nebo i v menší míře léčit.

Nahoru

Základem zařízení jsou telepatické komunikační kameny, tento terminál však jejich možnosti ještě rozšiřuje. Můžete komunikovat najednou až s osmnácti lidmi na neomezenou vzdálenost. Při zahájení komunikace je vybráno tolik lidí, kolik se jich pokouší o komunikaci. Do těchto osob se pak přenesou vědomí lidí, kteří komunikační portál aktivovali. Původní vědomí lidí je na dobu komunikace potlačeno. Nedochází proto k žádné vzájemné komunikaci.

Aby komunikační terminál fungoval, musí být na druhé straně člověk, do kterého se může vědomí přenést. Terminál však nemůže sám určit cílové místo, to je vybráno náhodně.

Nahoru

Merlinův počítač je velice vyspělá technologie. Tento počítač obsahuje důležité záznamy o vývoji zbraně proti povzneseným bytostem, díky které by bylo možné zničit Orie. V našem světě se zdá, jakoby počítač nepracoval, ale když při určité kombinaci kláves se dotknete počítače, ocitnete se ve vyšší dimenzi, ve které jste schopni počítač používat.

Počítač vyzařuje holografický obraz nad sebe a pomocí počítače můžete pokračovat na další stránky.

Nahoru

Antické křeslo se nachází snad na všech antických základnách. Pro jeho provoz je potřeba hodně energie, nejlepší je ZPM, ale dá se použít i velmi výkonný naquadahový generátor. Křeslo slouží také jako ovladač střel, které jsou používány na Antarktické základně i na Atlantis, ale také třeba na antických lodích třídy Aurora.

Kromě střel se křeslem dají ovládat některé jiné antické systémy. Tato technologie se ovládá pouhými myšlenkami a k jejímu ovládání je potřeba Antický gen. Pomocí této technologie byla na konci 7. řady zničena celá Anubisova flotila.

Nahoru

Superzbraň se nachází na planetě Dakara v jedné z hor. Je to vrchol antické technologie, je to zbraň, kterou nikdo neočekával, že Antikové postaví - zbraň schopná zničit samotný život. Kromě ničení života však dokáže i život vytvořit. Proto ji Antikové před miliony lety postavili. Kvůli moru, který vyhladil veškerý život v naší galaxii, se sem povznesení Antikové vrátili naposledy, aby použili tuto zbraň k vytvoření nového života.

Tuto zbraň tým SG-1 přeměnil a použil na Replikátory, které to nadobro zastavilo.

Nahoru

Transportní kruhy fungují podobně jako Hvězdná brána, ale jsou postaveny na přenášení na mnohem menší vzdálenosti. Nejčastěji jsou využívány na lodích, kdy loď nemusí přistávat, ale stačí zastavit na orbitě planety a přes kruhy poslat vojáky, materiál, nebo cokoli jiného.

Po aktivaci kruhů dojde k rozložení člověka na atomy, stejně jako u brány a poté se zase složí. Díky malým energetickým nárokům a snadné přizpůsobitelnosti této technologie, jsou kruhy používány také v Pozemských lodích, jako alternativa Asgardských transportérů.

Nahoru

Téměř nevyčerpatelný zdroj energie vyrobený Antiky. Tento zdroj čerpá energii z vakuové energie ve svém vlastním subprostoru. Díky tomu i přes malou velikost dodává obrovské množství energie a nemůže dojít k přetížení a následné explozi. Je také postaven tak, že jeho teoretická životnost je až několik stovek milionů let.

Antikové tento zdroj energie používali tam, kde bylo vyžadováno neustálé napájení. Například ztracené město Atlantis, sem se dají zapojit 3 ZPM najednou přímo do speciálního podstavce a neomezeně ZPM se dá ještě přidat. Tři ZPM dokážou s tímto městem letět až do jiné galaxie a přitom držet nad městem štít pro udržení atmosféry. ZPM je také často v Antických základnách kvůli používání Antického křesla.

Tento zdroj energie se také dá využít pro vytvoření červí díry do jiné galaxie. Díky ZPM se dostala expedice na Atlantis a nebo s ním můžeme napájet vesmírné lodě, stejně jako to dělali dříve Antikové. Na Atlantis je bohužel od příchodu expedice neustále nedostatek těchto malých zázraků.

Nahoru
Střely se ovládají a řídí myslí. Střely jsou velmi silné a ve velkém množství dokážou zničit jakoukoli loď. Střelami jsou vybaveny téměř každé lodě Antiků od Puddle jumperů až po lodě třídy Aurora a Atlantis.
Nahoru
Tento detektor je standartním vybavením každého Jumperu. Nedokáže ovšem odhalit druh rasy. Tento detektor lze ovládat jen ten, kdo má gen Antiků. Bez tohoto genu člověk nemůže plně využívat potenciál města Atlantis.
Nahoru

Destiny je loď v Antické flotile, vypuštěná původně ze Země a zkonstruovaná a vypuštěná před desítkami milióny lety. Antikové vypustili několik automatizovaných lodí před Destiny, jejichž účelem byla výstavba a osévání obyvatelných planet z celé řady galaxií, hvězdnými branami. Účelem Destiny pak bylo jít v jejich stopách a tyto planety blížeji prozkoumat. Po začátku tohoto procesu Antikové nejprve plánovali počkat, až loď dosáhne dostatečné vzdálenosti od Země a pak by začali obývat a zkoumat vesmír. Nicméně když se přes galaxii přehnal mor, obrátili pozornost k jiným cílům, jako například povznesení a nikdy nepokračovali v tomto plánu. Z tohoto důvodu Destiny pokračovala v před-programovaném kurzu na své cestě hvězdnými soustavami po milióny let, až do příchodu lidí v roce 2009. Od počátku Destiny překonala od Mléčné dráhy mnoho galaxií (SGU 1x01 - Air).

Destiny sama o sobě je relativně plochá a zhruba trojúhelníkového tvaru. Levá a pravá strana lodi je výrazně vyklenutá (konkávní), zatímco zadní část lodi vypoukle zaoblena (konvexní). Loď je velmi dlouhá a směrem k přídi se stále zužuje. Povrch lodi je pokryt vrstvami různých stavebních prvků, zahrnující například velké množství zbraňových dvouhlavňových střeleckých věží.

Některé dveře v interiéru Destiny, obsahují malý ovládací panel, stejně jako Atlantis má panely obsahující ovládací krystaly, které tam ovládají některé dveře. Malé modré světlo na dveřích signalizuje, že jsou na automatiku a dole žluté nebo červené světlo signalizuje, zda jsou dveře otevřené nebo zamčené. Pod velkým kulatým tlačítkem, podél spodní části panelu, je osm malých tlačítek s antickým popisem na nich, které umožňují ruční přepsání, nebo změnu v kódu dveří.

Loď utržila hodně škod za tak dlouhou dobu a pracuje na méně než 40% své energetické kapacity, když jsou její rezervy plně nabity. Také více než 80% lodi není přístupno v důsledku poškození nebo selhání systémů. Uvízlá posádka postupně objevuje různé technologie na lodi a snaží se opravit základní systémy pro lidské přežití.

Destiny je schopná cestovat rychleji než světlo (FTL), ale ne pomocí hyperpohonu. Zda je schopná cestovat hyperprostorem není ještě známo, ale pravděpodobně ne, vzhledem k tomu, jaká je na Destiny technika. Hlavní FTL pohon zabírá celou zadní část lodi.

Destiny časově předchází bezpečnostnímu zabezpečení ATA genem, který Antikové používali až později na jejich základnách, lodích a obecně technologii. Namísto toho používá neuvěřitelně složitý kód, založený na pokročilé sekvenci antické DNA. Tento přístupový kód je vyžadován pro přístup k systémům, jako je navigace, nebo vyspělé energetické systémy, ale ne pro ovládání základního zbraňového systému, nebo štítu.

Nahoru
Byla to série antických bitevních lodí během jejich války s Wraithy. Expedice se setkala jen se čtyřmi známými loděmi této třídy od odchodu Antiků z galaxie Pegasus, nepočítáme-li lodě Asuřanů (Replikátorů). Jméno třídy lodi, kterou používali antikové, nebylo nikdy odhaleno. Je považována za nejpokročilejší třídu válečných lodí, jaké kdy byly vytvořeny, pouze asgardská modifikace Daedala, je vnímána jako konkurenceschopná, alespoň pro starší varianty lodě. Jestli s ní mohou soupeřit mateřská loď Oriů nebo asgardská loď třídy O'Neill, není známo, ale jedna loď třídy Aurora při plné kapacitě zbraní a energie, je více než dost na flotilu wraithských mateřských lodí, nebo goa'uldských Ha'taků.

Existují minimálně tři varianty lodí třídy Aurora, lišící se nejen velikostí, ale i interiéry, můstkem, chodbami, ale hlavně vězeňskými prostory. Je pravděpodobné, že Asuřané využívali starší typy lodí třídy Aurora (pravděpodobně i slabší), které byly podobné velikostí lodi Aurora, protože měli přístup jen k technologii, která byla vyvinutá do okamžiku, než opustili Antiky. Novější plavidla, jako např. Orion, jsou z doby, kdy Antikové opouštěli galaxii Pegasus a jsou tedy větší, luxusnější, podstatně odolnější a pravděpodobně i silnější a výkonnější, protože byly technologie modernizovány, jak válka s Wraithy postupovala. Třetí varianta je někde mezi těmito dvěma a používali ji potom Cestovatelé, ale jejich jméno lodi není známo (SGA 2x09 - Aurora, 2x19 - Peklo, 3x05 - Potomci, 4x05 - Cestovatelé).

Nahoru

Jedná se o mobilní město dříve používané Antiky, také známé jako Ztracené město Antiků - Atlantida. Je to tedy zároveň jedno z největších vesmírných plavidel známého vesmíru, které je schopné cestovat i mezi galaxiemi. Velikostí by se dalo srovnat s ostrovem Manhattan v USA. Jsou to i impozantní bitevní lodě, ale jejich účinnost je značně snížena, pokud se nachází ve vesmíru.

Antikové ho používali už před mnoha miliony lety, když odešli ze Země -  Antarktidy do galaxie Pegasus. Je známo ještě jedno další takovéto město (loď) v galaxii Pegasus, ale zda bylo postaveno tam, nebo bylo součástí původního antického stěhování, není známo (SGA 1x01 - Vynoření, 2x15 - Věž).

Podobá se spíše modernímu městu než kosmické lodi, se systémy a obytnými prostory rozloženými v několika věžích a budovách, táhnoucích se od pohonného systému až po vrcholky věží, považující se při letu za přední část lodi.

Všechny známé městské lodě jsou schopné planetárního přistání, ale nezdá se, že by byly navrženy především pro funkci ve vesmíru. Většina trupu není vzduchotěsná, alespoň ne ve většině města a tudíž pro pobyt ve vesmíru je potřeba štít, který tam udrží atmosféru. Protože je celé město a systémy napájené obvykle pomocí tří ZPM, štíty jsou mimořádně výkonné. Dokážou odolat i mnoho dnů neustálé nepřátelské palby za použití jen jednoho ZPM, i když je vlastně trup poměrně křehký (SGA 4x01 - Unášeni proudem).

Jak je patrné z Atlantis, městské lodě jsou v podstatě lehké a schopné plout na vodní hladině, bez jakékoliv zjevné technologické pomoci. Mohou také spočívat na dně oceánu, ale v tomto případě je opět zapotřebí štít, aby se zabránilo zaplavení (SGA 1x01 - Vynoření, 1x10 - Bouře).

Některé městské lodě jako je Atlantis, mají vlastní hvězdnou bránu, která se nachází v horní části nejvyšší řídící věže, aby mohla být snadno přístupná Puddle Jumperům, jejichž hangár se nachází nad místností s bránou. Jumpery vstupují do místnosti s bránou a vystupují přes vrata hangáru a mohou rovnou zadat adresu.

Město nese také velké množství střel (Dronů), které jsou zřejmě jejich jedinou výzbrojí, protože město bylo navrženo v době, kdy Antikové neměli nepřátele a mohli se spolehnout v případě potřeby, na obranu pomocí bitevních lodí. Nicméně expedice nainstalovala pro svou obranu na Atlantis ještě railguny, proti útočícím šipkám Wraithů, ale ty byly pro Antiky zbytečné, protože nebyl žádný soupeř pro štít poháněný třemi ZPM a tisíci střel, které mohly zničit všechny lodě útočící na město (SGA 1x20 - V obležení, 2x15 - Věž).

Navíc město také obsahuje spoustu dalších systémů, z nichž mnohé lze spustit bez potřeby ZPM. Většina útočných systémů, jako jsou střely, mohou být spuštěny i dvojicí naquadahových generátorů Mark II. Ovšem pro dlouhodobé používání těchto systémů, ZPM  potřebují také, stejně jako štít. Mezihvězdný pohon byl sice navržen pro tři ZPM, ale je možné (i když se nedoporučuje) létat i s méně. Expedici se povedlo vzlétnout i s jedním ZPM, byť za použití další energie dodávané antickou geotermální vrtnou plošinou (SGA 3x20 - Zaútočit první).

Nahoru
Gateship, často ale přezdívaná jako Puddle Jumper expedicí z Tau‘ri, byla malá kosmická loď, navržená především na cestování hvězdnou bránou. Některé tyto lodě byly objeveny v různých hangárech na Atlantis a jsou používány expedicí pro různé účely. Jumpery měly zatahovací motory, aby mohly proletět bránou, střely pro svou obranu a také maskovací zařízení, aby se vyhnuly detekci. Jsou ovládány pomocí neurálního rozhraní a je potřeba k aktivaci a pilotování gen ATA. Název Puddle Jumper jí dali proto, že tyto lodě mohly cestovat přes horizont událostí hvězdné brány, který se podobal kaluži vody. Jméno vymyslel John Sheppard, i když proti tomu byly protesty od McKaye a Forda, ale nakonec zvítězilo.
Nahoru
Obranné satelity byly vlastně vesmírné zbraňové platformy vytvořené Antiky a byly hojně využívány během války Antiků s Wraithy. Satelit je na pohled velmi nepravidelný a ačkoli je satelit skoro tak velký jako goa'uldský Ha'tak, má poměrně málo vnitřního prostoru, pouze kontrolní místnost přístupnou přes přechodovou komoru, schopnou spojit se s jedním Jumperem. Jeho požadavky na energii jsou také docela nízké, kdy jeho primární zbraň, může být spuštěna pomocí jediného naquadahového generátoru.
Nahoru
Vesmírná stanice Antiků, tato stanice je velká jako 3 Atlantidy. Na stanici je 9 hangárů z čehož 6 pojme loď třídy Aurora. Antikové ji nazvali Alexandrie z důvodů poněvadž měla sloužit jako knihovna a maják v galaxii Orion. Je poháněna 5 ZPM moduly. Zároveň je zde i nová Hvězdná brána. Jsou zde uloženy návody na sestavení lodí, výrobu ZPM a mnoho dalšího. Má dva štíty. Nespočet odpalovačů dronů, antické křeslo. Tato stanice slouží zároveň jako vesmírná loď. Je také schopná se ponořit do vody stejně jako Atlantida.
Nahoru